Forretningsbetingelser for SkiftLet Aps.

Ved benyttelse af SkiftLet ApS services og produkter, accepterer du samtidig nedenstående
handelsbetingelser.

SkiftLet ApS
Søstvej 19
6200 Aabenraa
Danmark

BETALING

SkiftLet modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes eller efter endt service. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.



LEVERING

SkiftLet tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 15 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. (Fragtpriser fra 280 kr. VED LEVERING TIL PRIVAT ADR) FRIT LEVERET TIL ERHVERVS ADR Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med DANSKE FRAGTMAND eller GLS.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.



Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. SkiftLet dækker IKKE returneringsomkostninger.Kun hvis RETUR ÅRSAG ER VORES FEJL/SKYLD
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
SkiftLet
Søstvej 19
6200 Aabenraa
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav. ELLER UFRANKO



Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.



Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på tom@skiftlet.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
SkiftLet
Søstvej 19
6200 Aabenraa

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.



Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.



Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.



Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.



Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefun

1.1
Ved at benytte dig af serviceydelser fra SkiftLet ApS (herefter Leverandøren) accepterer køber (herefter
kunden) skrevne forretningsbetingelser. Accept sker gennem køb på hjemmesiden (www.skiftlet.dk),
Facebook Messenger, via E-mail ved at skrive til kontakt@skiftlet.dk, eller på telefon ved at ringe til
+4561695355.
1.2
Betingelserne gælder både for Private og erhvervskunder.
1.3
Det kundens til enhver tid ansvar, at holde sig ajour med de gældende forretningsbetingelser.
1.4
Skulle der ske standsning, indskrænkning eller forsinkelse i driften hos SkiftLet ApS eller leverandører til
SkiftLet ApS, eller indtræffe hændelser, som SkiftLet ApS ikke har indflydelse på (Sygdom, krig,
naturkatastrofer, arbejdskonflikter eller andet) er SkiftLet ApS berettiget til at ændre ordren, herunder
levering og servicering i det omfang det er nødvendigt. SkiftLet ApS vil da oplyse dig om, hvornår leveringen
så vil finde sted. Hvis det ikke er muligt at forudsige tidspunktet for hændelsens afslutningen, eller hvis den
varer i mere end 30 dage, er begge parter berettiget til at ophæve indgåede aftaler.
1.5
Forsinket levering af produkt, servicering eller ydelse berettiger – uanset årsagen til forsinkelsen – ikke
til erstatning af nogen art eller til afslag i købesummen.
1.6
Ved en bestilling af produkter af services over en sæson f.eks. (hjulskift inkl. opbevaring) menes en
vintersæson/sommersæson, dvs. op til 6 måneder. sommersæsonen løber fra 1. marts til 1. september,
vintersæsonen løber fra 1. september til 1. marts.

Forskel mellem hjulskifte og dækskifte

2.1
Ved et hjulskifte bliver dækket ikke taget af fælgen.
2.2
Ved et hjulskifte bliver dækket ikke taget af fælgen, og det kan derfor foretages med et minimum af
værktøj: Donkraft, topnøgle og momentnøgle. SkiftLet køretøjer kan alle levere denne service.
2.3
Ved et dækskifte skifter man dæk på eksisterende fælge. Denne service kræver ud over udstyret til
hjulskift også større maskiner: Dækskifter og afbalanceringsmaskine. SkiftLet leverer denne service på
stedet med et køretøj der kan yde den service.

Betaling & Priser
3.1
Betaling på følgende måder: Kreditkort eller MobilePay på stedet. Eller efter endt service via faktura
(kun Erhvervskunder)
3.2
Prisen på service/ydelsen beregnes på baggrund af den oplyste pris i den seneste udgave af Facebook
eller på vores hjemmeside.
3.3
Afhentning af hjul eller dæk fra tidligere mekaniker gøres gratis i Aabenraa og omegn (op til 15 km), i
forbindelse med samtidigt køb af hjulskift inkl. opbevaring. Uden for Aabenraa og omegn skal kunden
betale 200,- for afhentningen.

Reklamation
4.1
Som kunde har man pligt til straks at undersøge varen eller servicen ved modtagelse. Dette gælder,
uanset om kunden ikke selv skal stå for eventuel montering.
4.2
Opdager kunden en fejl, mangel eller skader, skal Leverandøren snarest muligt inden for rimelig tid
kontaktes og oplyses om, hvori fejlen, manglen eller skaden består. Privat- og Erhvervskunder skal gøre
kravet gældende senest 7 dage fra servicen er løst og/eller manglens, fejlens eller skadens indtræden.

Hjulopbevaring

5.1 Vælger kunden at få opbevaret sine hjul hos leverandøren vil de være forsikret
5.2 Det vil altid være kundens egen kaskoforsikring, i så fald kunden har en sådan, der vil dække skader,
tyveri, brand eller vandskade ved kunden hjul eller dæk.
5.3. Hvis kunden ikke har en kaskoforsikring, dækker leverandøren følgende: Brand, vandskade eller tyveri.
5.3 Ved erstatning vil vi finde lignende hjul og dæk, alternativt udbetale et beløb svarende til værdien af
hjulene, dog maksimalt 15.000 kr. pr. hjulsæt inkl. moms.
5.4 Kunden har altid mulighed for at tilse dine hjul eller afhente dem igen efter aftale. Leverandøren også
levere kundens hjul retur til kunden det koster 380 kr.
5.5. Hvis kunden ikke får foretaget nyt hjulskift inden for den efterfølgende sæson. Det vil sige 6 måneder
efter dit sidste hjulskift. Vil kundens opbevaring blive fornyet, til den gældende pris for opbevaring pr.
sæson jf. www.skiftlet.dk

Kalibrering af dæktryksovervågning / TPMS

6.1 Biler produceret efter 2014 har TPMS (Tire Pressure Monitoring System) også kaldet
dæktryksovervågning. Der findes få bil mærker fra før 2014 der har sådant et system.
6.2 Ved mobilt hjulskift kan leverandøren servicere biler med både indirekte og direkte TPMS, dvs en
dæktryksmåler, som kører via ABS sensor eller via ventilen. Det er dog ikke leverandørens pligt at nulstille,
indstille eller kalibrerer bilens TMPS-system eller ventiler.
6.3 Leverandøren har mulighed for at nulstille eller kalibrerer kundens dæktrykssensorer efter dækskift.
Det er kundens ansvar at oplyse Leverandøren om behov for dette, samt beskrive om bilen har direkte eller
indirekte TPMS. Det er ikke alle leverandørens biler der er udstyret med dette udstyr. Ved tvivl om kundens
bil har dette system eller hvilket system bilen har kan der tages kontakt til leverandøren i forbindelse med
booking.

Ikke til stede på adressen

7.1 Det er til enhver tid kundens eget ansvar at være til stede på den aftalte adresse inden for aftalte tid.
Desuden skal det bemærkes, at det er Kundens eget ansvar at oplyse navn og mobil nr. på en evt. alternativ
kontakt hvis det nødvendigt.
7.2 Er kunden ikke til stede ved aftalte tidsinterval, bliver kunden kontaktet pr. telefon. Reagerer kunden
ikke på telefon, vil kunden pålægges et gebyr på ordrens fulde beløb, for forgæves kørsel. Kunden skal
efterfølgende kontakte leverandøren for at lave en ny aftale.
7.3 Når kunden ikke er til stede ved det aftalte tidsinterval, vil Skiftet ApS opbevare kundens hjul indtil
andet er aftalt.
7.4 Hvis kunden har lavet en aftale om ikke at være til stede, kan dette vilkår fraviges. Dette kræver at bilen
ikke har en bilalarm, samt at kunden lever op til nedenstående krav.
7.5 Hvis kunden ikke er til stedet på adressen, og det er aftalt med leverandøren. Er det vigtigt at det er
SkiftLet der medbringer de hjul eller dæk der skal monteres på bilen, samt evt. nye bolte der skal bruges
ved montering.
7.6 Leverandøren have adgang til kundens låseadapter, hvis kunden har låsebolte til at fastspænde sine
fælge. Hvis kunden ikke har sørget for disse betingelser, vil der blive pålagt gebyr jf. punkt 7.2 (forgæves
kørsel).
7.7 Det er til enhver tid kundens eget ansvar at informere leverandøren, hvis der er låsebolte monteret på
hjulene. Det er desuden kundens ansvar at medbringe låseadapteren på dagen ved hjulskiftet.

Udlevering af hjul

9.1 SkiftLet Aps tilbyder følgende former for udlevering af hjul:
9.2 Kunden kan selv afhente opbevarede hjul gratis. Kontakt kontakt@skiftlet.dk for at høre mere.
9.3 SkiftLet Aps kan sende hjul til ønskede adresse mod en pris på kr. 380,-

Afbestillingspolitik

10.1 En kunde kan til enhver tid afbestille sin ordre.
Afbestilling i god tid
Hvis en kunde afbestiller i god tid, ikke senere end kl. 8.00 dagen før ordrens faktiske leverancen er kunden
berettet til fuld refundering af alle services/produkter der endnu ikke er foretaget/leveret.
Afbestilling i dårlig tid
Hvis en kunde afbestiller i dårlig tid, senere end kl. 8.00 dagen før ordrens faktiske leverancen er
leverandøren berettet men ikke forpligtet til at opkræve ordrens fulde beløb.

Henvisningsprogram (Henvisning af venner/kollegaer)

11.1 SkiftLet Aps har et henvisningsprogram giver eksisterende eller tidligere kunder af leverandøren
mulighed for at henvise venner til at bruge leverandørens services. Ved henvisning af en ven får kunden
mulighed for at optjene bonus/rabat og bruge det ved et evt. næste hjulskifte.
11.2 For at deltage i henvisningsprogrammet skal kunden acceptere leverandøren forretningsbetingelser.
11.3 For at optjene bonus kræver det, at den ven der henvises, bruger rabatkoden som kunden har givet
denne, og at koden bruges ved bestilling.
11.4 Det er ikke muligt for tidligere kunder at benytte rabat i forbindelse med en henvisning. Det er ikke
muligt for kunder at invitere venner der allerede er kunder af leverandøren.
11.5 Rabatten som tildeles venner der henvises må ikke kombineres med andre rabatter.
11.6 Rabat/bonus der tildeles kunden som henviser, må ikke kombineres med andre rabatter.
11.7 Den rabat/bonus som kunden optjener ved at henvise venner/kollegaer vil primært blive brugt til at
give rabat på fremtidige services hos leverandøren. Hvis kunden har været serviceret i igangværende
sæson, hvor ven/kollega er blevet henvist i og booker i, vil det ikke være muligt at få udbetalt
rabatten/bonussen. Rabat/bonus vil først kunne tages i brug efter at vennen er blevet serviceret og har
betalt for sin service.
11.8 Hvis en henvist ven senere aflyser sin bestilling, vil denne henvisning ikke længere være valid til at give
en bonus til kunden der har henvist.
11.9 Bonus/rabat kan kun blive optjent via en bruger per kunde. Brugeren er tilknyttet nummerplade og Email, der kan dermed ikke optjenes ekstra bonus/rabat ved at oprette bookinger i nye E-mail adresser.
11.10 Hvis kunden mener at have henvist en ven, som har booket, og kunden ikke er blevet tildelt den
korrekte rabat eller bonus, skal kunden kontakte leverandøren.
11.11 Henvisninger skal foretages personligt via E-mail, Facebook Messenger. Det er ikke tilladt at bruge
rabatkoder eller links som en del af en forretning. Det er ikke tilladt at dele rabatkoder eller link på blogs
eller sidder som har det som forretningsmodel af dele rabatkoder eller tilbud. Det er ikke tilladt at sende
rabatkoder til folk kunden ikke kender. Det er ligeledes ikke tilladt at spamme folk med rabatkoder.
11.12 Hvis man som ven modtager flere rabatkoder, kan kun en af disse koder benyttes.
11.13 Leverandøren har mulighed for at annullere henvisningsprogrammet til en hver tid uden yderligere
varsel. Leverandøren har ligeledes mulighed for at ændrer rabatter og bonusser.
11.14 Hvis leverandøren har mistanke om ondsindet udnyttelse, forfalskning eller brug som ikke lever op til
leverandørens forretningsbetingelser, har leverandøren altid mulighed for at tilbageholde Rabatter og
bonusser.

Kampagner og rabatter

12.1 I forbindelse med aftaler med udvalgte samarbejdspartnere og virksomheder har leverandøren valgt
at tilbyde rabatter, som kan benyttes af medarbejdere i disse virksomheder eller medlemmer hos
samarbejdspartneren. Disse rabatter gives ved brug af udvalgte rabatkoder.
12.2. Ved brug af disse rabatkoder, tilkendegiver kunden, at denne for eksempel er medarbejder i den
organisation rabatkoden er udstedt til, eller er medlem af en organisation. Det er ikke tilladt at benytte
rabatkoder for andre virksomheder eller organisationer end dem man er medlem af.
12.3 Leverandøren kan bede om dokumentation for medlemskab af visse organisationer som kræver
medlemskab. Hvis dokumentationen ikke kan tilvejebringes, er det leverandørens ret at nægte at give rabat
på den bestilte service.
12.4 Det er aldrig muligt at kombinerer rabatter og kampagner og på denne måde opnå en højere samlet
rabatsats. Her vil den højeste enkelte rabatsats blive udvalgt af leverandøren og givet til kunden.

Bestilling af tid under booking

13.1 Ved booking af hjulskift og dækskift kan der vælges et tidsinterval jf. Leverandørens bookingformular
på www.skiftlet.dk eller Facebook. Et tidsinterval kan for eksempel være kl. 10.00 – 14.00.
13.2. Leverandøren kan ankomme i hele tidsrummet, så længe servicen er udført inden tidsintervallet
afsluttes. Her skal det være muligt at kunne komme i kontakt med kunden via personlig kontakt på
adressen eller telefon, medmindre det er aftalt med kunden at skiftet udføres uden kunden er til stede.
13.3 Der vil i visse tilfælde være muligt at opnå en rabat, hvis kunden udviser fleksibilitet og vælger flere
tidsintervaller i forlængelse. Dette kan altid aflæses på de gældende muligheder for at booke tid til hjulskift.
Skulle Kunden senere blive forhindret i at modtage servicen i det fulde tidsinterval, vil denne rabatsats
frafalde igen.
13.4 Det er ikke muligt for kunden at kombinere en rabat fra en kampagne eller rabatkode, sammen med
en rabat for at vælge flere tidsintervaller i forlængelse.

Forbehold og ændringer

14.1 Leverandøren forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for
både hjemmeside og Facebook. Det er derfor vigtigt, at kunden løbende holder sig orienteret om
eventuelle ændringer.
14.2 Det er kundens eget ansvar at holde sig opdateret på SkiftLet ApS regler og betingelser.
Copyright © 2020 SkiftLet Aps. All rights reserved.